Plnění koaličního Plánu pro Přerov

Plán pro Přerov 2014-2018 je programový dokument přerovské koalice, podle kterého se zavázala v Přerově působit. Byl uzavřen a zveřejněn 20. listopadu 2014. Jak vypadá naplňování tohoto koaličního plánu v září 2015? Podívejme se, které body jsme již stihni dotáhnout, na kterých se pracuje, a kde ještě musíme přidat!

I. Samospráva, informovanost

  • SPLNĚNO:Přesuneme jednání Zastupitelstva města Přerova z Horního náměstí do Městského domu
  • SPLNĚNO:Upravíme začátky jednání na 16.00 hod. a budeme zasedat pravidelně jednou měsíčně
  • SPLNĚNO:Změníme jednací řád Zastupitelstva města Přerova
  • SPLNĚNO: Rozšíříme počty výborů Zastupitelstva města Přerova
  • SPLNĚNO:Umožníme v budovách magistrátu občanům bezplatné připojení k WI-FI internetu
  • PRACUJE SE NA TOM:Budeme aktivně podporovat IT projekt Otevřená radnice, založený zejména na mezinárodních standardech OPEN DATA (Otevřená data), jehož cílem je:
    • změnit smysl řízení města, jeho organizací, jím vlastněných obchodních společností – a to na otevřenou a transparentní službu, které se mohou aktivně účastnit občané
    • zefektivnit nakládání s městským majetkem a prostředky
    • účinně čelit korupci a zvýšit politickou zodpovědnost volených orgánů
  • SPLNĚNO:-Pro tento projekt zřídíme příslušnou komisi – jako poradní orgán Rady města Přerova

II Strategie

  • SPLNĚNO:Urychleně dopracujeme v nových orgánech města návrh Strategického plánu rozvoje města na léta 2014 -2020 a projednáme ho s občany
  • PRACUJE SE NA TOM: Získáme pro Přerov – v rámci Integrovaného systému teritoriálních investic Olomoucké aglomerace – maximální množství finančních prostředků, které využijeme zejména pro zvyšování konkurenceschopnosti našeho regionu, zlepšení životního prostředí a zadržování vody v krajině, vybudování knihovny a podnikatelského inkubátoru, sociální podnikání, železniční zastávky a „cyklopodjezd“. (Termíny schválení ITI nejsou v návaznosti na prodlevy ze strany Ministerstva pro místní rozvoj dosud známy.)
  • TÉMĚŘ HOTOVO:Zmapujeme tzv. brownfieldy v Přerově, zjistíme možnosti jejich oživení – a to ve vazbě na dobudování dálnice D1; budeme se rovněž zabývat možnou revizí platného územního plánu a navrhneme zřízení průmyslové zóny
  • SPLNĚNO: Vytvoříme na magistrátu samostatný útvar, který se bude zabývat čerpáním peněz z dotačních titulů
  • PRACUJE SE NA TOM: Zajistíme udržitelný rozvoj města
  • PRACUJE SE NA TOM: Budeme komunikovat se stávajícími zaměstnavateli o jejich potřebách a problémech

III. Efektivní hospodaření s městským majetkem

  • PRACUJE SE NA TOM: Provedeme hloubkový audit hospodaření magistrátu, všech nákupů, uzavřených smluv a stavu užívaného majetku
  • PRACUJE SE NA TOM: Rozhodneme, který majetek je pro město upotřebitelný a který není
  • SPLNĚNO: Prosadíme ve vedení městských společností odbornost před stranickou příslušností a zprůhledníme hospodaření těchto společností

IV. Doprava a veřejný prostor

  • PRACUJE SE NA TOM: Všemi dostupnými prostředky budeme vytvářet „tlak“ na stát a kraj při řešení dopravních problémů města, zejména dokončení dálnice D1 v obou úsecích Lipník – Přerov a Přerov – Říkovice
  • PRACUJE SE NA TOM: Prověříme pomocí specializované studie skutečný přínos „průpichu“ a na základě ní se budeme dále rozhodovat, zda a v jakém rozsahu budeme „průpich“ realizovat
  • PRACUJE SE NA TOM: Budeme usilovat o podporu pěší, cyklistické a městské hromadné dopravy – s cílem, aby bylo méně automobilů v ulicích města a jejich průjezd byl plynulejší
  • PRACUJE SE NA TOM: Zavedeme jasnou a dlouhodobou parkovací politiku
  • PRACUJE SE NA TOM: Budeme prosazovat rozumné investice na správném místě, např. rekonstrukce místních komunikací a chodníků; vytvoříme koncepci výstavby a oprav místních komunikací
  • PRACUJE SE NA TOM: Budeme pokračovat ve zpracování studie o možnosti zřízení dalších železničních zastávek v Přerově

V. Veřejný pořádek a městská policie

  • PRACUJE SE NA TOM: Vytvoříme podmínky pro klidný, nerušený a bezpečný život občanů města, a to v důsledné a systémové součinnosti všech orgánů magistrátu, městské a státní policie
  • PRACUJE SE NA TOM: Změníme systém organizace a řízení městské policie, zvýšíme počty strážníků městské policie v částech města, kde jsou potřební, zaměříme se i na její preventivní a výchovnou funkci
  • PRŮBĚŽNĚ PLNĚNO: Oddělíme prevenci kriminality od městské policie, vytvoříme agendu městského preventisty kriminality a jeho asistentů, kteří budou garantovat řád a pořádek v tzv. vyloučených lokalitách i v místech se zvýšenou mírou porušování veřejného pořádku, např. v lokalitách, kde se vyskytují bezdomovci. V této věci budeme dbát na koordinaci a součinnost s Ministerstvem vnitra ČR, Policií ČR a dalšími státními orgány
  • PRŮBĚŽNĚ PLNĚNO: Budeme nabízet spolupráci a podporu organizacím, pracujícím v sociálně vyloučených lokalitách – např. Charita, Armáda spásy, Člověk v tísni atd.

VI. Životní prostředí

  • PRŮBĚŽNĚ PLNĚNO: Deklarujeme, že názory občanů města a jeho místních částí pro nás budou vždy na prvním místě při plánování a budování veřejného prostoru
  • PRŮBĚŽNĚ PLNĚNO: Budeme podporovat projekty zaměřené na zlepšování životního prostředí
  • PRACUJE SE NA TOM: Budeme motivovat občany k důslednému třídění a tím k výraznému snižování zbytkového komunálního odpadu
  • PRACUJE SE NA TOM: Uspořádáme k otázce výstavby ZEVO (spalovny) na území města nejpozději do konce roku 2016 referendum – tomu bude předcházet objektivní informovanost o spalovnách a skládkách pevného odpadu, zajistíme odbornou veřejnou diskuzi
  • PRACUJE SE NA TOM: Prověříme možnosti využití podzemních kontejnerů místo stávajících kontejnerových stání
  • PRACUJE SE NA TOM: Budeme řešit problematiku snížení prašnosti a hluku v prostoru města
  • PRACUJE SE NA TOM: Přijmeme vyhlášku o regulaci hluku ve městě
  • PRACUJE SE NA TOM: Vypracujeme pro území města a jeho místních částí koncepci zeleně
  • PRACUJE SE NA TOM: Budeme iniciovat pravidelná setkávání zástupců průmyslových podniků s občany za účelem informovanosti o modernizaci a ekologizaci jejich výrobních provozů
  • SPLNĚNO: Prosadíme, aby v době smogových situací ve městě byla veřejná autobusová doprava provozována zdarma
  • PRŮBĚŽNĚ PLNĚNO: Omezíme další zabírání zemědělské půdy a veřejné zeleně pro účely vzniku průmyslových zón; naopak podpoříme přestavby nevyužitých domů a areálů ve městě

VII. Sociálně přívětivé město

  • PRACUJE SE NA TOM: Budeme usilovat o možnost zlepšení dostupnosti sociální péče všem občanům, včetně zlepšení zdravotnických pohotovostních služeb – budeme podporovat vznik a provoz nových sociálních služeb jako je chráněné a podporované samostatné bydlení a odlehčovací služba (zahrnuto ve střednědobém plánu soc. služeb)
  • PRACUJE SE NA TOM: Navrhneme program „Senioři co nejdéle v domácím prostředí“ – jako nejlevnější a nejlidštější způsob péče o seniory (zahrnuto ve střednědobém plánu soc. služeb)
  • SPLNĚNO: Prověříme možnost, aby dohled v sociálně vyloučených lokalitách zajišťovali také romští asistenti prevence kriminality, romští domovníci a jejich asistenti
  • Podpoříme u městských organizací vznik pracovních míst pro zdravotně postižené
  • PRACUJE SE NA TOM: Navrhneme systém prostupného sociálního bydlení pod dohledem domovníků a s heslem: „Plať, dodržuj pořádek a budeš bydlet“ (pracovní skupina pro bytovou koncepci připravuje nosný materiál)

VIII. Vzdělání a školství

  • PRŮBĚŽNĚ PLNĚNO: Budeme podporovat školu otevřenou, komunikativní a bezpečnou
  • PRŮBĚŽNĚ PLNĚNO: Zavedeme volitelnou výuku anglického jazyka již od 1. třídy
  • PRACUJE SE NA TOM: Prosadíme polytechnickou výuku a pěstitelské práce
  • PRACUJE SE NA TOM: Budeme podporovat i děti mimořádně nadané a handicapované (v rámci inkluzivního školství, viz bod níže)
  • PRACUJE SE NA TOM: Zaměříme se na zlepšování technických a materiálních podmínek škol
  • PRŮBĚŽNĚ PLNĚNO: Zvýšíme důraz na zdravou výživu ve školním stravování
  • PRACUJE SE NA TOM: Podpoříme profesní růst pedagogů mateřských a základních škol
  • Zajistíme, aby výběrová řízení na místa ředitelů základních škol nepodléhala stranickým či jiným zájmům – musí být objektivní a nezávislá (zatím žádná výběrová řízení neproběhla)
  • PRACUJE SE NA TOM: Podpoříme organizace, které se věnují volnočasovým aktivitám dětí
  • Budeme podporovat vznik inkluzivní školy rodinného typu s alternativními metodami vzdělávání při zachování stávajících základních škol ZMĚNA: podpoříme inkluzi ve všech školách. Tento záměr (v souladu se současným směřováním MŠMT) byl odstartován konferencí o inkluzivním školství 9.listopadu. K záměru se přihlašujeme podáním dotační žádosti, jejímž nositelem bude ZŠ Želatovská (a později i další). 

IX. Kultura, volný čas a sport

  • PRŮBĚŽNĚ PLNĚNO: Vytvoříme – na základě veřejné diskuze a v souladu s místními předpoklady a zvyklostmi – podmínky pro celkový kulturní a sportovní rozvoj města, začneme tvořit kulturu i jako ekonomickou komoditu města Přerova
  • PRACUJE SE NA TOM: Navrhneme nová pravidla pro městské granty a přímé podpory na základě jasného a spravedlivého rozdělování
  • PRŮBĚŽNĚ PLNĚNO: Dosáhneme stabilního prostředí financováním přerovských sportovních klubů – s důrazem na práci s mládeží, vytvoříme prostředí podporující spolufinancování sportovních činností
  • PRACUJE SE NA TOM: „Rozhýbeme“ Přerov výstavbou finančně nenáročných sportovišť pro všechny generace, více otevřeme školní hřiště veřejnosti
  • K ŘEŠENÍ: Prověříme možnost zřízení víceúčelové sportovní haly jako soutěžního i tréninkového prostředí pro děti, mládež i dospělé
  • K ŘEŠENÍ: Navrhneme vytvoření místa – kreativního centra – pro tvůrčí aktivity, občanů, zejména začínajících umělců
  • K ŘEŠENÍ: Zodpovědně prověříme všechny možnosti přemístění městské knihovny, pro tento účel budeme hledat dotační prostředky, případně vytvoříme finanční rezervu
  • PRACUJE SE NA TOM: Navrhneme a vytvoříme novou koncepci kultury a prezentace města Přerova

X. Místní části

  • SPLNĚNO: Zřídíme od 1. 2. 2015 v místních částech Přerova místní výbory
  • PRACUJE SE NA TOM: Zajistíme na jednání Rady města Přerova – v záležitostech, týkajících se příslušných místních částí – účast předsedů místních výborů, rovněž zajistíme účast odpovědných zástupců místních výborů ve výběrových komisích pro vyhodnocení veřejných zakázek pro místní části
  • Zvýšíme finanční příspěvek, o kterém může rozhodovat místní výbor pro rok 2015 ( SPLNĚNO: pro rok 2015 se částka zvýšila z 550,- Kč na 1000.- Kč na občana, pro rok 2016 na 1300,- Kč), změníme systém financování místních částí od 1. 1. 2016

Komentáře

x

Author: admin