Jak se v létě pohybovat Přerovem?

Vážení čtenáři, v minulém vydání týdeníku jsem psal o tom, jak magistrátní koalice svým hlasováním znemožnila tisícům Přerovanů z Předmostí využívat výhod železniční zastávky. Napadlo mě zamyslet se, jak se v našem městě vede i typicky letnímu pohybu, tj. pěšky či na kole.

dlazdice chodnikuChodci jsou v Přerově rizikovou a ohroženou skupinou. Stav chodníků je na mnoha místech strašný – a dále se zhoršuje. Uvolněné dlaždice hrozí zraněním, případně sprchou chodcům za deštivého počasí. Ani v zimě to není lepší – značná část chodníků není dle městské vyhlášky udržována.

Rovněž cyklisté jsou u nás přehlíženi. Město sice vynakládá peníze na výstavbu cyklostezek (hodně peněz jde na výkup mnohdy předražených pozemků), primátor se dvakrát ročně nechá vyfotit ve slušivém cyklodresu a vyrazí na propagační výlet. Tím však pozlátko končí. Kolařům brání v jízdě městem řada až nesmyslných nástrah a nelogických omezení: nepropojenost cyklotras mezi sebou, častá křížení stezek pro cyklisty se silnicemi a chodníky a s tím spojená nutnost každou chvíli sesedat z kola, také četné kruhové objezdy. Jako ilustraci, jak to nedělat, jmenuji například stezku do Předmostí, nebo výjezd cyklistů z nově zbudovaného Tyršova mostu. Je to škoda tím více, že poměrně rovinatý profil města ho přímo předurčuje stát se rájem pro cyklisty, např. viz Pardubice, Uničov aj. Škoda, jinde umí příznivého terénu využít, ale v Přerově ne.

Opravdu město mezi stovkami úředníků nenajde jediného, který by pravidelně obcházel chodníky, prováděl vyhodnocení jejich stavu a navrhoval potřebné opravy? A opravdu nikdo z vlivných koaličníků nenasedne na kolo, aby projel městem a mohl se znalostí věci podporovat rozumné úpravy ve prospěch místních cyklistů?

Ing. Martin Čechál
Společně pro Přerov

Komentáře

x

Author: admin